Chì ghjè Bitcoin?
Bitcoin hè a prima è a più largamente ricunnisciuta criptovaluta. Permette u scambiu di valore trà pari in u mondu digitale per mezu di l'usu di un protocolu decentralizatu, a crittografia è un mecanismu per ottene un consensu glubale nantu à u statu di un registru di transazzioni publicu aggiornatu periodicamente chjamatu "blockchain".
In pratica, Bitcoin hè una forma di soldi digitali chì (1) esiste indipendentemente da qualsiasi guvernu, statu o istituzione finanziaria, (2) pò esse trasferita globalmente senza bisognu di un intermediariu centralizatu, è (3) hà una pulitica monetaria cunnisciuta chì ùn pò esse mudificata.
À un livellu più prufondu, Bitcoin pò esse discrittu cum'è un sistema puliticu, filosoficu è ecunomicu. Questu hè grazia à a cumbinazione di e caratteristiche tecniche ch'ellu integra, a vasta gamma di participanti è attori chì implica, è u prucessu per fà cambiamenti à u protocolu.
Bitcoin pò riferisce à u protocolu di software Bitcoin è ancu à l'unità monetaria, chì si chjama simbulu BTC.
Lanciatu anonimamente in ghjennaghju 2009 à un gruppu di nicchia di tecnulugisti, Bitcoin hè avà un attivu finanziariu scambiatu à u livellu mundiale cù un vulume regulatu cutidianu misuratu in decine di miliardi di dollari. Ancu s'è u so statutu regulatoriu varieghja secondu a regione è cuntinueghja à evoluzione, Bitcoin hè più cumunimenti regulatu cum'è una valuta o una merce, è hè legale da aduprà (cù diversi livelli di restrizioni) in tutte e principali economie. In ghjugnu 2021, El Salvador hè diventatu u primu paese à impone Bitcoin cum'è valuta legale.
Data di publicazione: 15 d'aprile 2022