U centralinu, u quadru di pannelli èapparecchiatura di commutazionesò i dispusitivi per a prutezzione di sovracorrente di u circuitu elettricu. Questu articulu descrive a differenza chjave trà questi trè tippi di cumpunenti di u sistema elettricu.
Chì ghjè un Panelboard?
Un quadru hè un cumpunente di u sistema di furnimentu d'elettricità chì divide una alimentazione elettrica in circuiti sussidiari mentre furnisce un fusibile di prutezzione o un interruttore automaticu per ogni circuitu in un involucru cumunu. Hè custituitu da un unicu pannellu o da un gruppu di pannelli murali. L'ubbiettivu di un quadru hè di sparte l'energia in diversi circuiti. Sò simili à i quadri di distribuzione, ma a struttura hè u fattore chì li distingue.
Ciò chì distingue i quadri elettrici hè chì sò sempre muntati à u muru. L'unicu modu pussibule per accede à i quadri hè attraversu a parte anteriore. L'amperaggio di i quadri hè assai più bassu chè quellu di i quadri elettrici è di l'apparecchi di distribuzione, 1200 Amp max. I quadri elettrici sò aduprati per tensioni finu à 600 V. Di i trè cumpunenti di u sistema elettricu, i quadri elettrici sò i più economici è i più chjuchi in termini di dimensioni.
Applicazioni di i pannelli
I quadri elettrici si trovanu più cumunemente in ambienti residenziali o cummerciali chjuchi induve a dumanda elettrica tutale ùn hè micca eccezziunalmente alta. L'applicazioni tipiche di i quadri elettrici sò:
- Edifici residenziali, cummerciali è piccule strutture industriali. In case è uffici, i quadri distribuiscenu l'elettricità à diverse parti di l'edifiziu da a rete principale. Puderanu distribuisce l'elettricità à i sistemi HVAC, sistemi d'illuminazione o grandi apparecchi elettrici.
- Strutture sanitarie. In e strutture sanitarie, i quadri elettrici sò aduprati per tutte l'applicazioni descritte sopra per edifici residenziali è cummerciali, inseme cù a distribuzione di energia di l'apparecchiature mediche.
Sicondu l'applicazione, i quadri elettrici ponu esse divisi in parechji sottutipi, cumpresi i quadri di illuminazione è i quadri di distribuzione di l'energia. U pannellu principale, u sottupannellu è a scatula di fusibili sò tutti tipi di quadri elettrici.
Cumponenti di u pannellu di cuntrollu
- Interruttore principale
- Interruttore di circuitu
- Barre di autobus
Chì ghjè unCentralinu?
Un centralinu hè un dispusitivu chì dirige l'elettricità da una o più fonti di furnimentu à parechje regioni d'usu più chjuche. Hè un assemblaggio di unu o più pannelli, ognunu di i quali cuntene interruttori chì permettenu di redirige l'elettricità. Siccomu hè un assemblaggio, un centralinu pò esse aghjurnatu in ogni puntu di serviziu. Un aspettu chjave di i centralini hè chì tipicamente includenu una prutezzione di sovracorrente per i so circuiti di furnimentu è sò muntati à terra. I cumpunenti di u centralinu sò destinati à redirige l'alimentazione.
Ciò chì distingue i quadri di distribuzione da altri sistemi elettrici descritti quì sottu hè chì un quadru di distribuzione rapprisenta un assemblaggio di cumpunenti. A tensione nominale di i sistemi di quadri di distribuzione hè di 600 V o menu. I quadri di distribuzione sò accessibili per u serviziu da u fronte è da u daretu. I quadri di distribuzione rispettanu a norma NEMA PB-2 è a norma UL -891. I quadri di distribuzione anu metri chì mostranu a quantità di putenza chì li passa, ma ùn anu micca cumpunenti di sicurezza automatichi.
Applicazioni diCentralini
Cum'è i quadri elettrici, i quadri di distribuzione sò usati in ambienti cummerciali è residenziali, è, cum'è l'apparecchi di distribuzione, sò usati in impianti industriali. I quadri di distribuzione sò usati per reindirizzà l'apparecchiature di distribuzione principale di l'energia.
I quadri di distribuzione sò più cari cà i quadri di distribuzione, ma più economici cà l'apparecchi di distribuzione. L'ubbiettivu di i quadri di distribuzione hè di distribuisce l'energia trà diverse fonti. I tipi di quadri di distribuzione includenu quadri di distribuzione di usu generale è quadri di distribuzione cù fusibili.
Cumponenti di u Centralinu
- Pannelli è cornici
- Dispositivi di prutezzione è di cuntrollu
- Interruttori
- Barre di autobus
Chì ghjè unApparecchi di commutazione?
L'apparecchiatura di distribuzione combina interruttori di disconnessione elettrica, fusibili o interruttori automatichi per cuntrullà, prutege è isolà l'apparecchiature elettriche.
L'apparecchiatura di distribuzione hè diversa da i quadri elettrici è i quadri di distribuzione perchè hè cumposta da cumpunenti individuali. I dispusitivi chì sò parti di l'apparecchiatura di distribuzione sò aduprati per accende è spegne l'alimentazione.
L'apparecchiatura di cummutazione hè aduprata per disenergizà l'apparecchiatura per permette di fà u travagliu è eliminà i guasti à valle. Hè generalmente aduprata in ambienti induve una alimentazione più grande deve esse divisa trà parechji pezzi d'apparecchiatura diversi, chì sò basicamente sistemi cummerciali di diverse tensioni (bassa, media è alta). L'apparecchiatura di cummutazione hè dotata di cumpunenti chì garantiscenu a sicurezza automatica.
L'apparecchiatura di distribuzione hè a più cara è a più cumpleta paragunata à i quadri elettrici è i quadri di distribuzione. A tensione nominale di l'apparecchiatura di distribuzione hè finu à 38 kV, è a corrente nominale hè finu à 6.000 A. L'apparecchiatura di distribuzione segue a norma ANSI C37.20.1, a norma UL 1558 è a norma NEMA SG-5.
Infine, l'apparecchiatura di distribuzione pò esse aduprata sia à l'esternu sia à l'internu. I tipi di apparecchiature di distribuzione includenu bassa tensione, media tensione è alta tensione.
Applicazioni diApparecchi di commutazione
L'apparecchiatura di distribuzione hè aduprata principalmente per cuntrullà i carichi di putenza. L'applicazioni cumuni di l'apparecchiatura di distribuzione includenu:
- Apparecchiature di alimentazione è di commutazione, in particulare apparecchiature di distribuzione principali (trasformatori, generatori, reti elettriche, ecc.).
- Identificazione di un difettu in un circuitu elettricu è interruzzione puntuale prima di u sovraccaricu
- Cuntrollu di l'attrezzatura in e centrale elettriche è in e stazioni di generazione di energia
- Cuntrollu di trasformatori in sistemi di distribuzione di utilità
- Prutezzione di grandi edifici cummerciali è centri di dati
Cumponenti diApparecchi di commutazione
- Interruttori estraibili: l'usu di interruttori estraibili cù apparecchiature di interruzione impedisce l'arrestu di u sistema elettricu per a manutenzione.
- Cumponenti di l'interruttore di putenza: interruttori automatichi, fusibili, ecc. Quessi cumpunenti sò destinati à interrompe a putenza in un circuitu.
- Cumponenti di cuntrollu di putenza: pannelli di cuntrollu, trasformatori, relè di prutezzione. Quessi cumpunenti sò destinati à cuntrullà a putenza.
Data di publicazione: 25 di settembre di u 2025

